Sta je op het punt de moed te verliezen? (4)


De volgende boodschap wil Wilkerson graag aan ons kwijt: ‘God heeft je niet verlaten! Hij weet precies waar je doorheen gaat en Hij houdt elke stap in de gaten.’ We vergeten maar al te vaak dat God een almachtige God is. Vertrouw op God! Geloof dat Hij naar je luistert als je hem roept. ‘Hij is meer gewillig te geven dan ik wil ontvangen.’

Volgens Wilkerson zijn er ‘duizenden verwarde christenen die zichzelf veroordelen, omdat ze geen antwoord krijgen op een wanhopig gebed.’ Wees niet ontmoedigd als het antwoord niet (meteen) komt. ‘Geef elk gebed aan Jezus over en ga door met je werk, in vertrouwen dat Hij geen moment te vroeg of te laat is in het geven van een antwoord. (…) Hij zal het doen op zijn tijd, op zijn manier.’

Wilkerson schrijft over Jezus in de storm (o.a. Matteüs 14 :22 – 33). De les van deze geschiedenis is, dat Jezus wilde en wil dat wij Hem als Heer leren vertrouwen voor elke storm van het leven. Jezus wil niet dat wij overal ‘spoken’ zien. ‘Hij wil je leren dat de storm maar één doel heeft: je te brengen tot een volledig rusten in zijn kracht en tegenwoordigheid, temidden van goede en slechte tijden.’

‘Ik geloof meer dan ooit in goddelijke genezing. We moeten bidden voor iedereen om genezing te ontvangen. Maar sommigen krijgen in plaats van nieuwe organen of ledematen, volledige genezing: een verheerlijkt, pijnloos, eeuwig lichaam. Het grootste wonder is de opstanding der doden.’ Bedenk dat je pelgrim bent en niet iemand die ‘gesetteld’ is. 

Reacties

Een reactie posten

Veel gelezen berichten

Vergeving is goed, maar verzoening is beter

Bevrijd van jezelf

De GKv moet verder met één predikant minder