Choose Right: één gebed


Tijdens de laatste uitvoering van het gospelkoor Choose Right werd ook het lied ‘Eén gebed’ gezongen. Het koor zong het lied al eerder en dus was en is het voor mij een bekend lied. Nu viel mij plotseling op, dat het lied sterk doet denken aan 2 Korintiërs 3 : 18. Een paar coupletten heb ik hieronder overgenomen.

Eén gebed

Heer mijn verlangen is
dat elke gebeurtenis
in mijn leven zal getuigen
van een God zo oneindig groot
en van Uw overwinning op de dood
en dat mijn hart voor U zal juichen!

Heer U bent alles waard
want zelf bleef U niets bespaard
toen U stierf Heer voor mijn zonden
En daar leven we nu strijd
en heeft U voor mij de weg bereidt
tot genezing door Uw wonden.

En U bent het waard
om net als U te willen zijn
Heer hoor mijn gebed
stort Uw geest van liefde uit op mij.

Refrein:
Heer ik heb maar één gebed
ik heb maar één gebed
dat ik meer en meer op U ga lijken
Heer ik heb maar één gebed
ik heb maar één gebed
dat er steeds meer van Uw liefde mag gaan schijnen
door mij.

Getuigen van een God zo oneindig groot: kijken naar en reageren op de luister van de Heer. Meer op U ga lijken: naar de luister van dat beeld worden veranderd. Stort Uw geest van liefde uit op mij: meer en meer door de Geest van de Heer worden veranderd. Een mooi lied dat gaat over een mooie tekst uit de bijbel.

Reacties

Veel gelezen berichten

Vergeving is goed, maar verzoening is beter

Bevrijd van jezelf

De GKv moet verder met één predikant minder